Dersin Adı | Yaşlılarda Kronik Hastalıklar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YB 203 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin; kronik hastalığı olan bireyin bakımında nelere dikkat edileceğini ve sağlıklı bireylerde kronik hastalıklardan korunmanın nasıl olacağını kavraması amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; Kronik hastalık tanımını, özelliklerini,kronik hastalıklardan nasıl korunulacağını ve kronik hastalıklarda bakımın nasıl olacağını anlatan bir derstir. İnsan ömrünün uzaması dolayısıyla yaşlı nüfusun artmasıyla birlikte kronik hastalıkların görülme oranı artmıştır. Bu ders kapsamında yaşlılarla çalışan öğrencilerde kronik hastalıklara yönelik farkındalığın oluşturulması hedeflenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kronik hastalıklar tanımı, özellikleri, seyri, evreleri ve korunma yolları | Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,193-199 |
2 | Solunum sistemi kronik hastalıkları ve bakımı | Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,309-396 |
3 | Solunum sistemi kronik hastalıkları ve bakımı | Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,309-396 |
4 | Kardiyovasküler sistem kronik hastalıkları ve bakımı | Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,407-488 |
5 | Kardiyovasküler sistem kronik hastalıkları ve bakımı | Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,407-488 |
6 | Üriner sistem kronik hastalıkları ve bakım | Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,541-599 |
7 | Sindirim sistemi kronik hastalıkları ve bakımı | Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,607-653 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Eklem ve Bağ Doku Hastalıkları ve Bakım | Tan M. (2013). İç Hastalıkları Hemşireliği, Ed: Durna Z.497-545 |
10 | Endokrin sistem kronik hastalıkları ve bakımı | Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,673-708 |
11 | Hematolojik sistem kronik hastalıkları ve bakımı | Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,485-534 |
12 | Sinir sistemi kronik hastalıkları ve bakımı | Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,783-858 |
13 | Sinir sistemi kronik hastalıkları ve bakımı | Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,783-858 |
14 | Kanserli Hastada Bakım | Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,246-304 |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Akdemir, N.,Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Geliştirilmiş 2.Baskı, 2005,Ankara. | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 13 | |
Final Sınavı | 1 | 17 | |
Toplam | 117 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | |||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | |||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | |||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır | |||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest